مقالات

ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس

ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس

مانیتور سیستم کنفرانس

مانیتور یکی از تجهیزات ضروری برگزاری کنفرانس باکیفیت است. امروزه مانیتورهای کنفرانس در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به همین دلیل قبل از انتخاب، باید با ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس آشنایی کامل داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به طور کامل مانیتور کنفرانس را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس

قبل از بررسی ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس، بهتر است کمی بیشتر در مورد این مانیتورها بدانید. این مانیتورها هم مثل معنی عام، نمایش انواع داده‌ها را برعهده دارند. مانیتور جلسه کنفرانس، اطلاعات مربوط به جلسه را نمایش می‌دهد. این مانیتورها برای نمایش گزارشات و داده‌ها روی میز کنفرانس قرار می‌گیرند.

با استفاده از مانیتور سیستم کنفرانس، امکان مدیریت و کنترل جلسه فراهم می‌شود. امروزه مانیتورهای زیادی در بازار وجود دارند که قبل از انتخاب آنها، باید فاکتورهایی را مدنظر داشته باشید. برای مثال محیط سالن کنفرانس تاثیر زیادی روی انتخاب نوع مانیتور دارد. وجود مانیتور کنفرانس برای افزایش تبادل اطلاعات بین شرکت‌کنندگان ضروری است.

چرا باید از مانیتور برای کنفرانس استفاده کرد؟

در بسیاری از کنفرانس‌ها و جلسات، باید نمودارها، گزارشات، آمار و ارقام و … برای شرکت‌کنندگان نمایش داده شود. یکی از اصلی‌ترین ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس، اشتراک‌گذاری تصاویر مربوط به جلسه است. البته از این مانیتورها برای برقراری ارتباط در جلسات مجازی و از راه دور هم استفاده می‌کنند.

استفاده از مانیتور کنفرانس باکیفیت، باعث می‌شود شرکت کنندگان در جلسه از هر طرف دید مناسبی نسبت به صفحه نمایش داشته باشند. به این ترتیب امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر بدون محدودیت خاصی فراهم می‌شود.

ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس

استفاده از مانیتور کنفرانس چه مزایایی دارد؟

یکی از ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس، افزایش امکان برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان است. با استفاده از مانیتور در کنفرانس، افراد بدون محدودیت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این مانیتورها امکان اشتراک‌گذاری انواع فایل، متن، تصویر، ویدئو و … را فراهم می‌کنند.

گاهی ممکن است برخی برگزارکنندگان از پرده نمایش برای اشتراک‌گذاری تصاویر استفاده کنند. این پرده‌ها کیفیت مناسبی ندارند و زاویه دید خوبی برای بیننده فراهم نمی‌کنند. به این ترتیب تعامل موردنظر بین شرکت‌کنندگان شکل نمی‌گیرد.

معرفی انواع مانیتور کنفرانس از نظر ظاهری

مانیتورهایی که برای سالن کنفرانس طراحی می‌شوند، انواع مختلفی دارند. این مانیتورها به طور کلی در 3 دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

مانیتور کنفرانس لیفت

این مانیتورها که به آسانسوری هم معروف هستند از مکانیزم جمع‌شونده بهره می‌برند. این مکانیزم که یکی از اصلی‌ترین ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس از نوع لیفت است، درون میز طراحی می‌شود. با استفاده از این نوع مانیتور در کنفرانس، امکان ناپدید کردن مانیتور وجود دارد. به این ترتیب روی میز کنفرانس فضای قابل استفاده بیشتری خواهید داشت. استفاده از این مانیتورها برای شرکت‌هایی که با کمبود فضای کافی مواجه هستند، بسیار عالی خواهد بود.

مانیتور کنفرانس ثابت

این نوع مانیتورها روی قسمتی از میز کنفرانس فیکس یا ثابت می‌شوند. معمولا از پایه مخصوص برای فیکس کردن این مانیتورها استفاده می‌کنند.

مانیتور کنفرانس لپ تاپی

یکی دیگر از انواع مانیتورهای کنفرانس هستند که لولاهای خاصی دارند. این لولاها وظیفه باز و بسته کردن مانیتور را برعهده دارند. این مانیتورها از نظر ظاهری باعث افزایش زیبایی دکوراسیون سالن کنفرانس هم می‌شوند. از طرف دیگر فضای بیشتری در اختیار برگزارکنندگان قرار می‌دهند.

ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس

بررسی مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک مانیتور کنفرانس مناسب باید داشته باشد؟

قبل از انتخاب مانیتور کنفرانس، باید نکاتی را مدنظر داشته باشید. این نکات همان ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس هستند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ابعاد صفحه نمایش

برای انتخاب ابعاد مناسب صفحه نمایش مانیتور، باید به اندازه سالن و تعداد شرکت‌کنندگان توجه داشته باشید. معمولا در کنفرانس‌ها بزرگ از مانیتورهایی با ابعاد بزرگ استفاده می‌کنند. همچنین فاصله حضار تا مانیتور هم باید در نظر گرفته شود.

سیستم صوتی

ارتباط تصویری و اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف بدون صدا قابل قبول نخواهد بود. در واقع مانیتور کنفرانس، باید علاوه‌بر کیفیت بصری، کیفیت صوتی مناسبی هم داشته باشد. بنابراین یکی از ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس، داشتن سیستم صوتی باکیفیت است.

طراحی ارگونومیک

همه تجهیزات سالن کنفرانس، ازجمله مانیتور، باید دارای طراحی ارگونومیک باشند. اگر این موضوع در مانیتورها رعایت نشود، مشکلات فیزیکی زیادی برای شرکت‌کنندگان ایجاد خواهد کرد. اگر طراحی مانیتور ارگونومیک نباشد، باعث تاثیر منفی روی گردن و ستون فقرات می‌شود.

ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس

دوربین کنفرانس

استفاده از دوربین برای مانیتور کنفرانس ضروری است. با استفاده از دوربین، امکان برقراری ارتباط موثر بین شرکت‌کندگان افزایش پیدا می‌کند. وجود دوربین جداگانه، باعث افزایش کیفیت و بهره‌وری جلسات خواهد شد. البته دوربین مدنظرتان باید وضوح تصویر بالایی داشته باشد. شما همچنین میتوانید مقاله انتخاب دوربین کنفرانس را برای انتخاب بهتر بررسی کنید .

کیفیت تصویر نمایشگر

یکی دیگر از ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس، بالا بودن کیفیت تصویر آنهاست. اگر مانیتور کنفرانس کیفیت مناسبی داشته باشد، باعث بهبود ارتباط بین شرکت‌کنندگان می‌شود. کیفیت‌های مختلفی برای صفحه نمایش‌ها وجود دارد. بیشتر نمایشگرها از نوع LCD و LED هستند که طبیعتا نوع LED کیفیت بهتری حواهد داشت.

پورت‌های ورودی و خروجی

هنگام انتخاب مانیتور کنفرانس، باید به تعداد پورت‌های آن توجه داشته باشید. مانیتورها دارای دو نوع پورت VGA و HDMI هستند. از پورت‌های وی جی ای برای داده‌های تصویری آنالوگ استفاده می‌شود و از HDMI هم برای داده‌های باکیفیت دیجیتال بهره می‌گیرند.

کلام پایانی

مانیتور کنفرانس یکی از مهم‌ترین تجهیزات در برگزاری جلسات باکیفیت و مهم محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس پرداختیم. این مانیتورها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. استفاده از مانیتور کنفرانس، باعث افزایش سطح کیفی کنفرانس می‌شود.

خرید مانیتور کنفرانس از آواتدبیر

برای خرید و آگاهی از ویژگی های مانیتور سیستم کنفرانس، می‌توانید با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن کنفرانس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران |– 05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 81 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =