مقالات

آیا سیستم کنفرانس آنالوگ مناسب شماست؟

سیستم کنفرانس آنالوگ

سیستم کنفرانس آنالوگ

برای برگزاری کنفرانس و همایش به تجهیزات مختلفی نیاز دارید. این تجهیزات در قالب سیستم کنفرانس مطرح هستند. برخی سیستم‌ها به صورت آنالوگ طراحی شده‌اند. این سیستم‌های به ظاهر قدیمی، کاربردها و مزایای زیادی هم دارند. البته برخی بر این باورند که استفاده از این سیستم‌ها امروزه منسوخ شده است. آیا چنین ادعایی صحت دارد؟ در این مطلب به بررسی کارایی و ویژگی‌های سیستم کنفرانس آنالوگ خواهیم پرداخت.

منظور از سیستم کنفرانس آنالوگ چیست؟

اصطلاح آنالوگ برای سیستم‌های کنفرانس قدیمی‌تر به کار می‌رود. این سیستم‌ها امکانات بسیار محدودتری نسبت به نوع دیجیتال دارند. سیستم‌های آنالوگ قابلیت اتصال به کامپیوتر را ندارند. همچنین از سایر امکانات، ازجمله دوربین، سیستم رای‌گیری و … محروم هستند.

در سیستم‌های کنفرانس آنالوگ، سیگنال با فرم آنالوگ منتقل می‌شود. این سیستم‌ها به دلیل محدودیت عملکرد از قیمت بالایی هم برخوردار نیستند. استفاده از این سیستم‌ها در گذشته رواج بسیار بیشتری داشت، البته امروزه هم در برخی همایش‌ها و کنفرانس‌ها از این سیستم استفاده می‌کنند.

بررسی ویژگی‌های سیستم کنفرانس آنالوگ

همانطور که اشاره کردیم، سازوکار سیستم‌های آنالوگ نسبت به دیجیتال، بسیار ساده‌تر است. این سیستم‌ها امکانات بسیار ساده و محدودی دارند. در سیستم‌های آنالوگ، امکان اتصال به دوربین‌های کنفرانس وجود ندارد.  به همین دلیل هزینه کلی ارزان‌تری هم نسبت به دیجیتال دارند.

در سیستم‌های آنالوگ، برای افزایش کیفیت صدا و کاهش نویز از سیستم‌های صوتی جداگانه استفاده می‌کنند. به طور کلی سیستم کنفرانس آنالوگ، ویژگی‌های خاصی دارد که عبارتند از:

  • نصب و راه‌اندازی ساده و آسان
  • قیمت مقرون بصرفه
  • کیفیت بالای سیستم صوتی
  • امکان ذخیره‌سازی صدای جلسه

سیستم کنفرانس آنالوگ و دیجیتال چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

در سیستم‌های کنفرانس دیجیتال، تراشه پردازش داخلی، باعث ایجاد صدای باکیفیت می‌شود. این سیستم‌ها قابلیت‌ها و امکانات متنوع‌تری نسبت به سیستم‌های آنالوگ دارند. امروزه در بیشتر کنفرانس‌ها از این سیستم استفاده می‌شود. در سیستم‌های دیجیتال، امکان اتصال به کامپیوتر و انتقال فایل‌های مختلف هم وجود دارد. سیستم‌های آنالوگ و دیجیتال از جنبه‌های مختلفی باهم مقایسه می‌شوند. در ادامه به بررسی این جنبه‌ها می‌پردازیم:

  • در سیستم‌ کنفرانس آنالوگ، تصویربرداری به صورت دستی و توسط اپراتور انجام می‌شود؛ درحالیکه سیستم دیجیتال تصویربرداری اتوماتیک دارد. به این ترتیب نیازی به استفاده از اپراتور نیست.
  • سیستم کنفرانس دیجیتال امکان پشتیبانی از دوربین‌های هوشمند و ضبط تصویر جلسات را برای کاربران فراهم می‌کند. این در حالی است که سیستم آنالوگ از داشتن این قابلیت بی‌بهره است.
  • سیستم دیجیتال محدودیت خاصی ندارد. این سیستم‌ها انواع امکانات منحصربفرد را دارند. از طرف دیگر سیستم‌های آنالوگ از قابلیت‌های محدودتری بهره می‌برند. این سیستم‌ها برخی قابلیت‌های مدرن و کاربردی را در اختیار ندارند.
  • در سیستم‌های دیجیتال امکان رای‌گیری هم وجود دارد، اما در سیستم کنفرانس آنالوگ این ثابلیت وجود ندارد.

سیستم کنفرانس آنالوگ

کدام سیستم کنفرانس بهتر است؛ آنالوگ یا دیجیتال؟

بعد از آشنایی با ویژگی‌ها و تفاوت های این دو سیستم، نوبت به انتخاب یکی از آنها می‌رسد. کدامیک از این سیستم‌ها برای کنفرانس مناسب‌تر هستند؟ روی کاغذ و با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دو سیستم، وضعیت سیستم دیجیتال نسبت به آنالوگ بهتر است. سیستم‌های دیجیتال از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته بهره می‌برند. با این حال استفاده از سیستم‌های آنالوگ هم هنوز رایج است.

سیستم کنفرانس آنالوگ به دلیل قیمت مناسبی که دارد، بیشتر برای کنفرانس‌های معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به دلایل امنیتی، ممکن است در سازمان‌های دولتی و نظامی از سیستم‌های آنالوگ به جای دیجیتال استفاده شود. به هر حال با توجه به اهداف سازمانی و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید، نسبت به انتخاب یکی از این سیستم‌ها اقدام کنید.

5 نکته مهمی که هنگام انتخاب سیستم کنفرانس آنالوگ باید رعایت کنید

قبل از انتخاب سیستم کنفرانس مناسب، باید به نکاتی توجه کنید. عدم رعایت این نکات، باعث انتخاب تجهیزات نامتناسب خواهد شد. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات قبل از انتخاب این سیستم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سیستم کنفرانس آنالوگ

1. کارایی

باید سیستمی را انتخاب کنید که کارایی مدنظر شما را داشته باشد. ممکن است برخی سیستم‌ها امکانات و قابلیت‌های زیادی داشته باشند، اما کاربرد زیادی برای شما ندارند. به همین دلیل بهتر است از قبل هدف خود را در این زمینه مشخص و روشن کنید.

2. فضای برگزاری

باید ابعاد و اندازه سالن برگزاری کنفرانس را در نظر داشته باشید. همچنین نحوه چیدمان و فضای سالن کنفرانس هم روی انتخاب سیستم کنفرانس آنالوگ یا دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.

3. کیفیت و وضوح صدا

باید سیستمی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت صدا را داشته باشد. انواع سیستم‌ های کنفرانس که در بازار وجود دارند از امکانات و ویژگی‌های خاصی برخوردارند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای بهبود کیفیت صدا، می‌توان از سایر تجهیزات و تقویت‌کننده‌های جانبی هم استفاده کرد.

4. تعداد و ظرفیت شرکت‌کنندگان

این موضوع در تعیین تعداد میکروفون‌های مورد نیاز از اهمیت بالایی برخوردار است. باید ابتدا مطمئن شوید که سیستم کنفرانس انتخابی شما تا چه تعدادی ظرفیت پذیرش ورودی میکروفون یا بلندگو را دارد. اگر این ظرفیت پائین باشد، برای کنفرانس‌های بزرگ کارساز نخواهد بود.

5. طراحی سیستم

طراحی سیستم کنفرانس باید کاربردی و در عین حال زیبا باشد. برخی سیستم‌های کنفرانس دارای طراحی ارگونومیک هستند. نوع قرارگیری میکروفون روی میز هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلام پایانی

به طور کلی دو نوع سیستم کنفرانس آنالوک و دیجیتال وجود دارد. هر کدام از این سیستم‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود هستند. سیستم‌های آنالوگ قابلیت‌ها و امکانات محدودتری دارند. به همین دلیل اط قیمت و هزینه مقرون بصرفه‌تری هم برخوردارند. از طرف دیگر نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها هم پیچیدگی خاصی ندارد. سیستم‌های آنالوگ از نظر کیفیت صوتی، همان کارکرد سیستم‌های دیجیتال را دارند.

خرید سیستم کنفرانس آنالوگ از آواتدبیر

اگر در مورد خرید سیستم کنفرانس آنالوگ دچار تردید هستید با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن کنفرانس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران | – 05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 50 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =