مقالات

چرا باید میکروفون کنفرانس بی سیم بخریم؟

میکروفون کنفرانس بی سیم

انتخاب میکروفون به عنوان مهم‌ترین بخش سیستم صوتی کنفرانس، پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های خاص خود را دارد. برای انتخاب میکروفون کنفرانس، ابتدا باید انواع آن را بشناسید. میکروفون کنفرانس از نظر نوع اتصال به دو دسته سیمی و بی سیم تقسیم می‌شود. میکروفون کنفرانس بی سیم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب به بررسی دقیق این میکروفون خواهیم پرداخت.

معرفی میکروفون کنفرانس بی سیم

اهمیت استفاده از میکروفون در کنفرانس‌ها و جلسات مختلف بر کسی پوشیده نیست. استفاده از میکروفون از همهمه و شلوغی حین برگزاری کنفرانس جلوگیری می‌کند. برای انتخاب میکروفون کنفرانس مناسب، ابتدا باید با انواع و کارکردهای آنها آشنا شوید. میکروفون‌های کنفرانس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، اما از نظر نوع اتصال دو دسته سیمی و بی‌سیم دارند.

بیشتر سیم‌ها یا کابل‌ها در اثر کشیدگی، خوردگی و … از بین می‌روند. به همین دلیل استفاده از میکروفون‌های سیمی دردسرهای زیادی به همراه دارد. میکروفون کنفرانس بی سیم قیمت بالاتری هم نسبت به سیمی دارد. از طرف دیگر عمر باتری محدودی دارد. در این میکروفون برای اتصال از امواج و تقویت‌کننده صدا استفاده می‌شود.

میکروفون کنفرانس بی سیم

بررسی ویژگی‌های میکروفون کنفرانس بی سیم

دردسرها و مشکلات کار کردن با میکروفون‌های سیمی، باعث می‌شود که بیشتر کاربران به میکروفون کنفرانس بی سیمعلاقه بیشتری نشان دهند. با استفاده از میکروفون بی سیم، نیازی نیست نگران آسیب دیدن و دردسرهای جمع کردن سیم میکروفون باشید. میکروفون‌های بی سیم به صورت وایرلس با سیستم صوتی ارتباط برقرار می‌کند. در واقع واضح‌ترین و بدیهی‌ترین ویژگی آن، اتصال وایرلس یا بی سیم است.

از طرف دیگر این میکروفون‌ها نصب خیلی ساده و راحتی دارند. نیازی به سیم‌کشی و اتصال بین سیم‌های مختلف وجود ندارد. همچنین حمل و جابجایی آنها هم به مراتب ساده‌تر از میکروفون‌های سیمی است. از دیگر ویژگی‌های این میکروفون، می‌توان به برخورداری از فناوری مادون قرمز اشاره کرد.

با استفاده از میکروفون کنفرانس بی سیم، هیچ کابل مزاحمی، جلوی رفت و آمد میهمانان جلسه را نخواهد گرفت. این میکروفون‌ها با استفاده از باتری تغذیه می‌شوند. بعد از اتمام باتری، می‌توانید باتری جدید را به راحتی جایگزین کنید.

با انواع میکروفون بی سیم آشنا شوید

یکی از مشکلات رایج این میکروفون‌ها، قرار گرفتن در معرض تداخل فرکانس‌های اطراف است. به همین دلیل باید سیستمی انتخاب کنید که قابلیت حذف یا کاهش اختلالات موجود را داشته باشد. حذف این اختلالات تاثیر مثبتی روی عملکرد میکروفون خواهد داشت.

میکروفون کنفرانس بی سیم

به طور کلی میکروفون کنفرانس بی سیم به 3 دسته یقه‌ای، هدمیک و دستی تقسیم می‌شود. میکروفون‌های یقه‌ای همانطور که از نام آنها پیداست، روی یقه به راحتی نصب می‌شوند. میکروفون‌های هدمیک هم روی سر قرار می‌گیرند تا صداهای اضافی مثل خش‌خش لباس را ضبط نکنند. البته نوع دیگر از این میکروفون‌ها هم وجود دارد که طراحی بسیار کوچکی دارد. معمولا از این میکروفون‌ها برای ضبط صدای سازهای مختلف استفاده می‌شود.

5 نکته مهمی که باید قبل از خرید میکروفون کنفرانس بی سیم بدانید

برای این که انتخاب مناسبی در مورد میکروفون‌های بی سیم داشته باشید، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

تهیه دستگاه گیرنده دو آنتن

این میکروفون‌ها به گیرنده امواج مناسب نیاز دارند تا امواج صوتی را دریافت و پخش کنند. این گیرنده ها در دو نوع تک آنتن و دو آنتن تولید می‌شوند. گیرنده‌های نوع تک آنتن با احتمال قطعی و اختلال بیشتری دارند. این گیرنده‌ها با یک آنتن به جستجوی فرکانس‌ها می‌پردازند. از طرف دیگر گیرنده‌های دو آنتن با استفاده از یک آنتن مضاعف، فرکانس‌های مورد نیاز را جستجو می‌کنند. به این ترتیب احتمال پیدا کردن فرکانس مناسب بسیار بیشتر می‌شود. همچنین در صورت قطع شدن یک آنتن، آنتن دیگر به عنوان پشتیبان عمل خواهد کرد.

برخورداری از قابلیت انتخاب فرکانس خودکار در گیرنده

باید توجه داشته باشید که گیرنده میکروفون کنفرانس بی سیم از قابلیت انتخاب خودکار فرکانس برخوردار باشد. با استفاده از این قابلیت، دستگاه به صورت اتوماتیک فرکانس مناسب و پایدار را برای اتصال پیدا می‌کند. به همین دلیل دیگر نیازی به تنظیمات دستی وجود ندارد.

میکروفون کنفرانس بی سیم

انتخاب نوع فرستنده مناسب

این میکروفون‌ها علاوه‌بر بخش گیرنده به فرستنده هم نیاز دارند. فرستنده باید با کاربر باشد تا امواج صوتی را گرفته و به گیرنده بفرستد. به طور کلی دو نوع فرستنده Bodypack و Handheld وجود دارد. فرستنده بادی پک را معمولا به کمر کاربر وصل می‌کنند و برای میکروفون یقه‌ای استفاده می‌شود. از طرف دیگر فرستنده هند هلد، دارای یک میکروفون و فرستنده است. شما باید با توجه به نیاز خود یکی از این فرستنده‌ها را انتخاب کنید.

داشتن صفحه نمایش روی گیرنده

بعضی از گیرنده‌ها دارای صفحه نمایش مخصوصی هستند. این صفحه نمایش قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این صفحه نمایش، قدرت سیگنال و کانال مورد نظر به کاربر نمایش داده می‌شود. همچنین میزان شارژ باتری آنها نیز روی نمایشگر درج می‌شود. البته توجه به این نکته ضروری است که وجود این قابلیت باعث افزایش قیمت گیرنده خواهد شد.

تعیین محل استفاده از میکروفون

قبل از انتخاب میکروفون کنفرانس بی سیم مناسب، بهتر است محل قرارگیری آن را مشخص کنید. اگر شما مکان ثابتی را برای استفاده از میکروفون در نظر دارید، کارتان بسیار ساده‌تر خواهد بود. با این وجود اگر قصد استفاده از میکروفون به صورت متحرک را دارید، باید با توجه به هر مکان در مورد نصب آن تصمیم‌گیری کنید.

کلام پایانی

میکروفون کنفرانس بی سیم یکی از مهم‌ترین تجهیزات صوتی مورد نیاز برای کنفرانس‌های مختلف است. به طور کلی دو نوع میکروفون از نظر اتصال وجود دارد؛ سیمی و بی‌ سیم. میکروفون بی سیم با استفاده از امواج کار می‌کند و معمولا قیمت بالاتری هم نسبت به سیمی دارد.

خرید میکروفون کنفرانس بی سیم از آواتدبیر

اگر اطلاعات زیادی از نحوه نصب، قیمت و کاربردهای میکروفن کنفرانس ندارید با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن کنفرانس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران | – 05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 46 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + نوزده =