مقالات

راهنمای انتخاب سیستم تصویری اتاق کنفرانس

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

امروزه وجود سیستم تصویری در سالن‌های کنفرانس به امری ضروری تبدیل شده است. وجود سیستم تصویری مناسب، باعث افزایش تعامل بین شرکت‌کنندگان می‌شود. به همین دلیل باید اقدام به تهیه تجهیزات تصویری مناسب کنفرانس کنید. قبل از خرید سیستم تصویری اتاق کنفرانس، بهتر است نکاتی را مدنظر داشته باشید. این نکات کدامند؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با نکات خرید سیستم تصویری آشنا شوید.

در مورد سیستم تصویری اتاق کنفرانس بیشتر بدانید

انتخاب سیستم تصویری مناسب برای سالن‌های کنفرانس، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برگزارکنندگان محسوب می‌شود. سیستم تصویری کنفرانس، باید مطابق با نیازها و انتظارات شما باشد. اولین موضوعی که در انتخاب سیستم تصویری مطرح می‌شود، نوع تصویربرداری آن است. به طور کلی دو نوع سیستم تصویربرداری وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

1. سیستم تصویربرداری دستی

در این نوع سیستم تصویری اتاق کنفرانس از اپراتور برای تصویربرداری استفاده می‌شود. تمام تنظیمات مربوط به زوم، کیفیت، جهت دوربین و … توسط اپراتور انجام می‌شوند.

2. سیستم تصویربرداری اتوماتیک

در این نوع تصویربرداری نیازی به حضور اپراتور نیست. در این سیستم‌های تصویربرداری، تنظیمات لنز، چرخش خودکار و … به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. در سیستم‌های تصویربرداری اتوماتیک به محض شروع سخنرانی و روشن شدن میکروفون کنفرانس، دوربین به صورت خودکار به سمت آن می‌چرخد و شروع به فیلمبرداری می‌کند.

لازم به ذکر است که امروزه دوربین‌هایی با تکنولوژی‌های پیشرفته هم در بازار وجود دارند که با فناوری رباتیک ساخته شده‌اند. به این نوع دوربین‌ها، رباتیک گفته می‌شود.

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

بررسی مهم‌ترین نکات قبل از انتخاب سیستم تصویری اتاق کنفرانس

بعد از انتخاب نوع تصویربرداری، نوبت به تهیه سیستم متناسب با سالن کنفرانس می‌رسد. برای این که انتخاب مناسبی داشته باشید، بهتر است نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

میدان دید و بزرگنمایی

این موضوع کاملا به فضا و ابعاد سالن کنفرانس شما بستگی دارد. هرچقدر فاصله دوربین از سخنران جلسه بیشتر باشد، باید دوربین با قابلیت بزرگنمایی بیشتری تهیه کنید. دوربین سالن‌های کنفرانس بزرگ، باید میدان دید وسیعی داشته باشد. البته به این موضوع توجه کنید که زوم بیشتر، باعث کاهش کیفیت و وضوح تصویر نشود.

برای تشخیص میدان دید دوربین کنفرانس، باید به FOV یا پوشش‌دهی لنز آن توجه داشته باشید. اگر FOV دوربین برابر با 45 درجه باشد به این معنی است که دوربین تا زاویه 45 درجه از هر سمت تصویربرداری می‌کند. در مورد زوم هم باید گفت که در هر دوربین با علامت × مشخص می‌شود. وجود عدد 10 کنار ضربدر، نشان‌دهنده بزرگنمایی یا زوم تا 10 برابر است.

فیلمبرداری در محیط کم‌نور

از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب سیستم تصویری اتاق کنفرانس باید به آن توجه داشته باشید، تصویربرداری در محیط‌هایی است که به هر دلیلی نور کمی دارند. برخی سالن‌ها ممکن است از نور کافی برخوردار نباشند یا موضوع جلسات ایجاب می‌کند که نور کمی داشته باشند. به هر حال بهتر است دوربینی خریداری کنید که قابلیت تصویربرداری در نور کم را هم داشته باشد. برای بررسی این معیار، باید LUX دوربین را مورد بررسی قرار دهید.

کنترل مرکزی سیستم تصویربرداری

از کنترل مرکزی، برای بهبود مدیریت سیستم تصویربرداری استفاده می‌شود. معمولا کنترل مرکزی دارای کنترل‌گر بی‌سیم است. با استفاده از کنترل مرکزی، مدیریت جلسه امکان کنترل اوضاع را بیشتر در اختیار می‌گیرد. برخی از سیستم‌های کنترل مرکزی، دارای صفحه نمایش لمسی هم هستند. به هر ترتیب قبل از انتخاب سیستم تصویری اتاق کنفرانس، باید به این نکات توجه داشته باشید.

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

مشخصات فنی دوربین

هر دوربینی که خریداری می‌کنید، مشخصات فنی خاص خود را دارد. این مشخصات، شامل وضوح، روشنایی، کنتراست رنگ، کیفیت و … می‌شوند. به همین دلیل قبل از انتخاب سیستم تصویری، باید به این نکته توجه داشته باشید. البته نیازی نیست به دنبال دوربینی باشید که در آن همه فاکتورهای فنی بالا باشد. این کار ممکن است هزینه زیادی را به شما تحمیل کند. کافیست با توجه به نیاز سالن کنفرانس و بودجه خود اقدام به انتخاب دوربین با مشخصات مناسب کنید.

بررسی نحوه نصب سیستم تصویری اتاق کنفرانس

نصب سیستم تصویری سالن‌های کنفرانس، حساسیت‌های خاص خود را دارد. در مورد دوربین باید به این نکته اشاره کنیم که دو نوع نصب وجود دارد. معمولا دوربین‌های سالن کنفرانس را به صورت سقفی یا دیواری نصب می‌کنند. در نصب دیواری، دوربین کنار نمایشگر قرار می‌گیرد. این حالت ایده‌آل‌تر است. چرا که باعث می‌شود سخنران کاملا در میدان دید دوربین قرار بگیرد. این ویژگی امکان فیلمبرداری به صورت تعاملی را برای بینندگان فراهم می‌کند.

در مورد دوربین‌های سقفی هم باید گفت که باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون سالن می‌شوند. البته منظور از نصب سیستم تصویری اتاق کنفرانس، فقط مربوط به دوربین نمی‌شود. نمایشگر هم به عنوان پخش‌کننده و خروجی سیستم تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است. نصب نمایشگر هم باید با اصول و استانداردهای خاص خود انجام شود.

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

بررسی قیمت سیستم تصویری کنفرانس

موضوع قیمت آخرین فاکتوری است که باید قبل از تهیه تجهیزات تصویری کنفرانس به آن توجه داشته باشید. عوامل مختلفی وجود دارند که روی قیمت تجهیزات تصویری تاثیرگذارند. یکی از این عوامل برند و کیفیت ساخت محصول است. برندهای مختلف با توجه به نوع تجهیزات به‌کار رفته و کیفیت ساخت، قیمت‌های متفاوتی دارند.

کلام پایانی

وجود سیستم تصویری اتاق کنفرانس برای برگزاری باکیفیت جلسات ضروری است. به همین دلیل قبل از انتخاب تجهیزات سیستم تصویری، بهتر است به نکاتی توجه داشته باشید. ازجمله این که مشخصات فنی دوربین کنفرانس، قابلیت بزرگنمایی، میدان دید و … متناسب با نیاز سالن کنفرانس شما باشند. به هر حال قبل از خرید سیستم تصویری، باید نیازهای کنفرانس خود را هم در نظر داشته باشید.

خرید تجهیزات سیستم تصویری سالن کنفرانس از آواتدبیر

اگر قصد خرید سیستم تصویری اتاق کنفرانس را دارید با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن کنفرانس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران |  05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 22 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − هفت =