مقالات

بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس چیست؟

بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس

بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس

انتخاب میکروفون مناسب برای سالن کنفرانس، آنچنان هم سخت و پیچیده نیست؛ البته به شرطی که برخی نکات مهم در خرید میکروفون را رعایت کنید. بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس، دارای مشخصات و ویژگی‌های خاصی است که باید به آنها توجه داشته باشید. اگر از برگزارکنندگان کنفرانس و همایش باشید با اهمیت انتخاب میکروفون مناسب آشنا هستید. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

اهمیت استفاده از بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس

خرید میکروفون کنفرانس برای برگزاری یک جلسه باکیفیت ضروری است. اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها برای برگزاری جلسات رسمی و مهم از تجهیزات باکیفیت برای کنفرانس استفاده می‌کنند. خرید تجهیزات صوتی برای کنفرانس، کاری تخصصی محسوب می‌شود. به همین دلیل باید توسط افراد متخصص انجام شود.

در انتخاب میکروفون و سیستم کنفرانس، عوامل زیادی تاثیرگذارند. توجه به ابعاد سالن کنفرانس، میزهای مورد استفاده و … تاثیر زیادی روی انتخاب میکروفون دارند. اگر سالن کنفرانس شما بزرگ باشد، باید از سیستم کنفرانس و میکروفون مجهزتری استفاده کنید.

بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از انتخاب میکروفون کنفرانس، باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. برای انتخاب میکروفون مناسب، باید ویژگی‌های آن را بشناسید. به طور کلی میکروفون مناسب کنفرانس، 6 ویژگی مهم دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

کاهش نویز محیطی

وجود نویز در میکروفون‌ها امری کاملا طبیعی است. تقریبا همه میکروفون‌ها تا حدی دارای نویز هستند. نکته مهم در میزان نویز آنهاست. برخی میکروفون‌ها نویز کمتر و برخی نویز بیشتری دارند. این که سیستم دیجیتال کنفرانس چقدر نویز داشته باشد، بستگی به نوع میکروفون دارد. میکروفون‌هایی که طراحی مدار باکیفیتی دارند، نویز کمتری هم خواهند داشت. بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس، باید حداقل نویز ممکن را داشته باشد.

بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس

حذف صداهای اضافی محیط

میکروفون کنفرانس، باید قابلیت دریافت صدای سخنران را به صورت واضح داشته باشد. صدای سخنران باید با کمترین نویز و صداهای اضافه به گوش حضار برسد. صداهای مزاحم و اضافی زیادی در محیط وجود دارد؛ ازجمله صدای حرکت صندلی‌ها، صدای ورق زدن کاغذ و … . میکروفون نباید همه این صداها را به خود جذب کند. میکروفون مناسب باید توانایی تشخیص صدای سخنران را از بقیه داشته باشد. این ویژگی مخصوصا برای سیستم‌های صوتی دارای قابلیت ترجمه همزمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

متحرک بودن میکروفون

زاویه سخنران تا میکروفون، ممکن است بارها به تغییر نیاز داشته باشد. به همین دلیل میکروفون باید تحرک داشته باشد. برخی از انواع میکروفون‌ های کنفرانس از این قابلیت بهره می‌برند. اگر میکروفون قابلیت حرکت نداشته باشد، سخنران با مشکلات زیادی باید دست و پنجه نرم کند. به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس به این نکته توجه داشته باشید.

صدای باکیفیت و طبیعی

میکروفون مناسب کنفرانس، باید صدای باکیفیت و واضحی داشته باشد. صدایی که از میکروفون کنفرانس خارج می‌شود، باید مفهوم و رسا باشد. در واقع نباید سخنران برای رسیدن صدای خود به حضار، صدای خود را بلند کند. صدایی که از میکروفون خارج می‌شود، باید کاملا رسا و تنظیم‌شده باشد. میکروفون‌های مناسب در فرکانس‌های بالا هم گرمای خود را دارند. اگر میکروفون کنفرانس صدای غیرطبیعی داشته باشد، مشکلات زیادی برای حضار ایجاد خواهد کرد.

بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس

زیبایی و هماهنگی با سالن

بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس، تاثیر زیادی روی زیبایی و هارمونی سالن دارد. بعضی از مدل‌های میکروفون کنفرانس، ظاهر بسیار مناسبی دارند. البته نباید توجه بیش از حد به ظاهر میکروفون، شما را از توجه به کیفیت آن غافل کند. با این حال حدالامکان از میکروفون‌های زیباتر استفاده کنید تا هماهنگی بیشتری با سالن کنفرانس داشته باشند.

حفظ حریم خصوصی حضار

طبیعی است که در طول برگزاری کنفرانس، شرکت‌کنندگان قصد صحبت کردن با یکدیگر را به صورت خصوصی داشته باشند. اگر میکروفون روشن باشد، می‌تواند روی حریم خصوصی فرد تاثیر منفی بگذارد. برخی میکروفون‌های کنفرانس دارای قابلیت خاموش یا روشن کردن را ندارند. به همین دلیل وقتی فردی با فرد دیگر صحبت خصوصی انجام دهد، همه آن را می‌شنوند! هنگام انتخاب بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس، باید به این نکته هم توجه داشته باشید. بیشتر میکروفون‌های موجود در بازار این قابلیت را دارند.

بررسی انواع میکروفون‌های کنفرانس

برای انتخاب بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس، بهتر است با انواع آن آشنایی داشته باشید. به طور کلی میکروفون کنفرانس انواع مختلفی دارد که برخی از آنها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس

میکروفون گردن غازی

این میکروفون‌ها صدا را با بهترین کیفیت دریافت می‌کنند. در این نوع سیستم صوتی، برای هر شرکت‌کننده یک میکروفون در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل صدای همه حضار داخل کنفرانس شنیده خواهد شد. از جمله نکات منفی این میکروفون‌ها، وجود سیم‌ها و کابل‌های زیاد است.

میکروفون سقفی

این میکروفون‌ها به سقف متصل می‌شوند. با استفاده از این میکروفون‌ها، ظاهر سالن شیک‌تر خواهد شد. البته برای نصب این میکروفون‌ها، باید ارتفاع سقف در نظر گرفته شود. این میکروفن‌ها به سیم‌کشی زیادی احتیاج ندارند. به همین دلیل ظاهر و نمای سالن کنفرانس را خراب نمی‌کنند.

میکروفون باندری

در انتخاب بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس، باید به زاویه قرارگیری آن هم توجه شود. میکروفون‌های باندری بسیار ساده هستند و روی سطح قرار می‌گیرند. به همین دلیل امکان تغییر زاویه آنها وجود ندارد.

کلام پایانی

انتخاب بهترین میکروفون برای سیستم کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر میکروفون کنفرانس کیفیت لازم را نداشته باشد، کنفرانس باکیفیت نخواهید داشت. برای انتخاب میکروفون کنفرانس مناسب، باید به نکاتی توجه کنید. ازجمله این که میکروفون کنفرانس مناسب، نباید نویز داشته باشد. میکروفون کنفرانس باید صدای واضح و رسایی داشته باشد. به همین دلیل هنگام انتخاب میکروفون کنفرانس مناسب، باید به این نکات توجه داشته باشید.

خرید میکروفون کنفرانس با آواتدبیر

برای خرید بهترین میکروفون کنفرانس، می‌توانید با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن کنفرانس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران | – 05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 24 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفده =