مقالات

بررسی فاکتورهای موثر بر هزینه سیستم کنفرانس

هزینه سیستم کنفرانس

هزینه سیستم کنفرانس

انتخاب سیستم کنفرانس مناسب، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برگزارکنندگان محسوب می‌شود. تجهیزات صوتی و تصویری زیادی در بازار وجود دارند که از قابلیت‌های مختلفی هم بهره می‌برند. این تجهیزات با توجه به قابلیت‌های مختلف، رنج قیمتی متفاوتی هم دارند. به همین دلیل بررسی هزینه سیستم کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردار است. چه عواملی روی قیمت تجهیزات کنفرانس تاثیرگذارند؟ در این مطلب به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

بررسی کلی هزینه سیستم کنفرانس

برگزاری کنفرانس‌ها با مقاصد مختلفی انجام می‌شود. هر نوع کنفرانسی که برگزار می‌کنید به تجهیزات خاصی نیاز دارد؛ از تجهیزات صوتی گرفته تا تصویری. به هر حال برای تهیه این تجهیزات، باید هزینه صرف کنید. برخی تجهیزات با توجه به کیفیت و کارکرد، قیمت بالاتری دارند. البته این به معنای تضمین کیفیت آنها نیست.

قبل از راه‌اندازی کنفرانس، بهتر است بودجه خود را تعیین کنید. همچنین با توجه به نیاز کنفرانس خود، اقدام به تهیه تجهیزات مختلف کنید. بهتر است بین کیفیت و قیمت تجهیزات تعادل برقرار شود. تاکید بیش از اندازه روی یکی از این فاکتورها، باعث انتخاب اشتباه خواهد شد.

بررسی عوامل تاثیرگذار روی هزینه سیستم کنفرانس

قیمت و هزینه کلی سیستم‌های کنفرانس به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین دلیل برخی تجهیزات قیمت بالا و برخی دیگر قیمت پائین‌تری دارند. آشنایی با برخی نکات قبل از انتخاب سیستم‌های کنفرانس ضروری است. در ادامه به بررسی این نکات و فاکتورهای مهم می‌پردازیم.

هزینه سیستم کنفرانس

نحوه اتصال سیستم کنفرانس

قبل از انتخاب سیستم کنفرانس مناسب، باید به سیمی یا بی‌سیم بودن آن توجه داشته باشید. سیستم‌های کنفرانس بی‌سیم، معمولا قیمت بالاتری نسبت به سیستم‌های سیمی دارند. تجهیزات سیمی قدیمی‌تر هستند و از گذشته برای انواع همایش‌ها و کنفرانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه سیستم کنفرانس سیمی پائین‌تر است. با این حال معایب زیادی هم دارند. سیستم‌های سیمی باعث افزایش بی‌نظمی محیط و برهم خوردن هارمونی و دکوراسیون سالن می‌شوند.

امروزه بیشتر از تجهیزات سیستم کنفرانس بی‌سیم برای برگزاری جلسات مختلف استفاده می‌کنند. ارتباطات این سیستم‌ها از طریق فرکانس‌های رادیویی صورت می‌گیرد. از معایب این سیستم‌ها هم می‌توان به بروز اختلال رادیویی اشاره کرد. با این حال باعث افزایش زیبایی سالن کنفرانس می‌شوند. همچنین با انتخاب سیستم‌های بی‌سیم، خبری از سیم‌های پرتعداد و دست‌وپاگیر نخواهد بود. تکنولوژی‌های به کار رفته در سیستم‌های کنفرانس بی‌سیم هم بیشتر از سیستم‌های سیمی است.

نکته: استفاده از سیستم‌های بی‌سیم در بیشتر سازمان‌ها و مراکز دولتی بنا به دلایل امنیتی ممنوع است.

تکنولوژی به کار رفته در سیستم کنفرانس

برخی از سیستم‌های کنفرانس از نوع آنالوگ و برخی دیگر از نوع دیجیتال هستند. تکنولوژی‌های به کار رفته، تاثیر مستقیمی روی هزینه سیستم کنفرانس دارند. تکنولوژی به کار رفته در سیستم‌های آنالوگ قدیمی‌تر هستند. به همین دلیل امروزه استفاده از آنها منسوخ شده است. با این اوصاف قیمت سیستم‌های آنالوگ نسبت به دیجیتال بسیار پائین‌تر خواهد بود.

هزینه سیستم کنفرانس

استفاده از سیستم‌های دیجیتال در کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلف، رواج بیشتری دارد. برای خرید تجهیزات سیستم دیجیتال، باید بودجه بیشتری در نظر داشته باشید. این سیستم‌ها قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیادی هم دارند. در این سیستم‌ها برای انتقال داده از سیگنال‌ها به صورت 0 و 1 استفاده می‌شود. این سیستم‌ها قابلیت انجام پروژه‌های پیچیده‌تری را دارند. همه این عوامل روی قیمت این سیستم‌ها تاثیرگذارند.

بررسی هزینه سیستم کنفرانس؛ قیمت تجهیزات صوتی چندرسانه‌ای

استفاده از سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس مناسب در کنفرانس‌ها اجتناب‌ناپذیر است. تجهیزات صوتی زیادی وجود دارند. معمولا تجهیزات صوتی چندرسانه‌ای از قیمت بالاتری برخوردارند. دلیل این امر، قابلیت‌های بسیار زیادی است که این سیستم‌های صوتی دارند. از این تجهیزات صوتی برای کنفرانس‌های بسیار مهم استفاده می‌کنند. تجهیزات صوتی چندرسانه‌ای، باعث افزایش کیفیت برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان در کنفرانس می‌شود.

با استفاده از تجهیزات صوتی چندرسانه‌ای، امکان انتقال فایل‌های مختلف بین کاربران هم فراهم می‌شود. به هر حال این تجهیزات قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که ارزش خرید آنها را افزایش می‌دهد.

بررسی تاثیر مهم‌ترین قابلیت‌های تجهیزات در هزینه سیستم کنفرانس

هرچقدر قابلیت‌ها و آپشن‌های تجهیزات مورد استفاده در سیستم کنفرانس بیشتر باشند از قیمت بالاتری هم برخوردار خواهند بود. مهم‌ترین این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • قابلیت ترجمه همزمان: سیستم‌های صوتی مدرن و پیشرفته، دارای قابلیت ترجمه همزمان هستند. به این ترتیب نیازی به صرف هزینه برای استخدام مترجم نخواهد بود. هزینه سیستم کنفرانس دارای قابلیت ترجمه، بیشتر از سیستم‌های عادی است.
  • قابلیت رای‌گیری: با استفاده از این قابلیت، امکان رای‌گیری از شرکت‌کنندگان فراهم می‌شود. رای‌گیری یک قابلیت اضافه در سیستم‌های کنفرانس محسوب می‌شود. به همین دلیل برای این سیستم‌ها، باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.
  • دوربین کنترل خودکار: این قابلیت باعث می‌شود حین سخنرانی فرد، دوربین اقدام به ضبط خودکار کند. قیمت این سیستم‌ها هم نسبت به سیستم‌های عادی بیشتر خواهد بود.

برند سیستم صوتی کنفرانس چه تاثیری روی قیمت آنها دارد؟

انواع سیستم‌های کنفرانس را برندهای معتبری، ازجمله بیرداینامیک، سنهایزر ، بی کی آر ، تلویک و … تولید می‌کنند. این برندها انواع سیستم‌های صوتی را در دسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌کنند. شما باید با توجه به نیاز کنفرانس خود، اقدام به انتخاب سیستم کنفرانس کنید. برندهایی که از تکنولوژی‌ها و استانداردهای خاصی در طراحی سیستم‌های صوتی استفاده می‌کنند، قیمت نسبتا بالاتری دارند.

هزینه سیستم کنفرانس

کلام پایانی

استفاده از تجهیزات مناسب برای برگزاری کنفرانس باکیفیت ضروری است. هزینه سیستم کنفرانس با توجه به نوع تجهیزات مورد استفاده برای تجهیز سالن کنفرانس شما متفاوت خواهد بود. تجهیزات کنفرانسی که دارای قابلیت‌های بیشتری هستند، قیمت بالاتری هم دارند. به هر حال هنگام انتخاب سیستم کنفرانس، باید با توجه به نیاز خود اقدام کنید. این تجهیزات توسط برندها مختلفی تولید می‌شوند.

خرید تجهیزات کنفرانس از آواتدبیر

برای دریافت مشاوره خرید و هزینه سیستم کنفرانس با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن کنفرانس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران | – 05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 46 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =