مقالات

سیستم کنفرانس ارزان و نکات کاربردی

سیستم کنفرانس ارزان

خرید سیستم کنفرانس ارزان؛ آیا این کار امکان‌پذیر است؟ اساسا خرید سیستم کنفرانس کار حساسی و پیچیده‌ای به نظر می‌رسد. به همین دلیل نمی‌توان در مورد کیفیت و تجهیز سالن کنفرانس ریسک کرد. اگر قصد خرید تجهیزات ارزان برای کنفرانس را دارید، بهتر است تمرکز خود را روی امکانات و قابلیت‌های تجهیزات بگذارید. در این مطلب قصد داریم به موضوع خرید تجهیزات ارزان برای سالن کنفرانس بپردازیم.

سیستم کنفرانس ارزان؛ بررسی فاکتورهای موثر روی قیمت

قبل از انتخاب و خرید سیستم کنفرانس، باید فاکتورهایی را در نظر داشته باشید. این فاکتورها روی قیمت تجهیزات تاثیر مستقیمی دارند. البته باید دقت کنید که نیاز اصلی جلسه شما چیست. بعد از نیازسنجی دقیق، نوبت به بررسی فاکتورهای موثر بر قیمت می‌رسد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

قابلیت ترجمه همزمان

بعضی از سیستم‌های کنفرانس، دارای قابلیت ترجمه همزمان هستند. این ویژگی باعث می‌شود نیازی به حضور مترجم در کنفرانس‌های بین‌المللی نباشد. وجود قابلیت ترجمه، باعث افزایش قیمت تجهیزات کنفرانس می‌شود، اما از طرف دیگر باعث کاهش هزینه‌هایی، مثل استخدام چند مترجم هم می‌شود. از این منظر می‌توان آن را یکی از عوامل موثر خرید سیستم کنفرانس ارزان دانست.

سیستم کنفرانس ارزان

سیستم کنفرانس ارزان

نحوه اتصال تجهیزات

به طور کلی دو نوع سیستم کنفرانس باسیم و بی‌سیم از نظر نحوه اتصال وجود دارد. سیستم‌های کنفرانس بی‌سیم از قیمت بیشتری برخوردارند. تکنولوژی و اجزای به‌کار رفته در این سیستم‌ها بسیار بیشتر است. همچنین سیم‌کشی و کابل‌کشی ندارند. به همین دلیل ظاهر شیک و منظمی به سالن کنفرانس می‌بخشند. با این حال تجهیزات سیمی قیمت بصرفه‌تری دارند. به همین دلیل اگر به دنبال خرید سیستم کنفرانس ارزان هستید، سراغ سیستم سیمی بروید.

تکنولوژی ساخت سیستم

سیستم‌های کنفرانس از نظر تکنولوژی ساخت هم به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند. سیستم‌های آنالوگ بسیار ساده‌تر هستند. استفاده از این سیستم‌ها امروزه محدودتر شده است. از طرف دیگر سیستم‌های دیجیتال قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای دارند. به همین دلیل از قیمت بالاتری هم برخوردارند. با این حال اگر به دنبال خرید سیستم کنفرانس ارزان هستید، بهتر است از سیستم‌های آنالوگ استفاده کنید.

سیستم کنفرانس ارزان

سیستم کنفرانس ارزان

امکان ثبت رای

برخی از سیستم‌های کنفرانس، دارای قابلیت رای‌گیری هستند. طبیعتا این سیستم‌ها، قیمت بیشتری هم دارند. استفاده از این سیستم‌ها برای جلساتی که نیاز به رای‌گیری دارند، بسیار مناسب است. با این حال اگر کنفرانس شما به گونه‌ای است که نیاز به رای‌گیری ندارد، هزینه زیادی صرف تهیه این سیستم‌ها نکنید.

دوربین اتوترک

استفاده از این نوع دوربین‌ها، قابلیت چرخش خودکار دوربین به سمت سخنران جلسه را فراهم می‌کند. این دوربین‌ها، قیمت بسیار بالایی هم دارند. به همین دلیل اگر قصد خرید سیستم کنفرانس ارزان را دارید، بهتر است قید این دوربین‌ها را هم بزنید. البته در صورتی که نیاز مبرمی به آن ندارید.

نمایشگر سالن کنفرانس

وجود نمایشگر یا صفحه نمایش در سالن‌های کنفرانس ضروری است. نمایشگرها باعث افزایش تعامل بین شرکت‌کنندگان در جلسه می‌شوند. با این حال برای تهیه نمایشگر ارزان و مقرون بصرفه، باید به برخی نکات توجه داشته باشید. نوع نمایشگر و کیفیت تصویر آن، تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد. همچنین نمایشگرهایی که قابلیت‌های اضافی، مثل لیفت را دارند، معمولا گران‌تر هستند. مانیتور لیفت دارای قابلیت جمع‌شونده است. با استفاده از این قابلیت، فضای زیادی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. با این حال اگر نیازی به خرید این مانیتورها ندارید، بهتر است قید آن را بزنید.

بررسی قیمت تجهیزات صوتی چندرسانه‌ای

در بازار سیستم کنفرانس، تجهیزات صوتی چندرسانه‌ای بسیار گران‌قیمت هستند. دلیل این بالا بودن قیمت تجهیزات چندرسانه‌ای، قرار دادن قابلیت‌ها و امکانات بیشتر در اختیار کاربران است. معمولا از این سیستم‌ها برای کنفرانس‌های حساس و مهم استفاده می‌کنند.

با استفاده از سیستم صوتی چندرسانه‌ای، امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف هم وجود دارد. با این حال اگر به هیچکدام از امکانات این تجهیزات نیازی ندارید، بهتر است سراغ سیستم کنفرانس ارزان و ساده بروید. البته در این مورد هم باید نیاز جلسات خود را هم در نظر بگیرید.

سیستم کنفرانس ارزان

سیستم کنفرانس ارزان

بررسی تاثیر برند سازنده تجهیزات کنفرانس روی قیمت آنها

این که کدام برند ساخت تجهیزات سالن کنفرانس را برعهده داشته است، تاثیر بسزایی روی قیمت آنها دارد. محصولات برخی برندها که شهرت خاصی دارند از قیمت بالایی هم برخوردار هستند. به همین دلیل هنگام خرید تجهیزات سیستم کنفرانس، باید به این موضوع توجه داشته باشید. البته در این بین، برندهایی هم وجود دارند که هم کیفیت و هم قیمت مناسبی ارائه می‌دهند.

بررسی مهم‌ترین نکات در خرید سیستم کنفرانس ارزان

قبل از اقدام به خرید سیستم کنفرانس بصرفه و ارزان، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. اگر این نکات به هر دلیلی رعایت نشوند، بودجه زیادی صرف خرید این سیستم‌ها و تجهیزات مرتبط با آنها خواهید کرد. نکات مهم قبل از خرید تجهیزات کنفرانس به شرح زیر هستند:

  • متراژ و ابعاد کلی سالن کنفرانس
  • تعیین نوع سیستم صوتی مورد نیاز
  • تعیین دقیق میزان بودجه برای خرید سیستم کنفرانس
  • نیازسنجی برای استفاده از نمایشگر ویدئویی
  • نیاز به استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس
  • تعداد شرکت‌کنندگان در جلسه

در صورتی که این نکات رعایت شوند، می‌توان به خرید سیستم کنفرانس ارزان امیدوار بود. این چک لیست را باید قبل از اقدام به تهیه سیستم کنفرانس در اختیار داشته باشید.

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی خرید سیستم کنفرانس ارزان پرداختیم. قبل از خرید سیستم کنفرانس، بهتر است عوامل تاثیرگذار روی قیمت تجهیزات را در نظر داشته باشید. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت تجهیزات کنفرانس، می‌توان به قابلیت رای‌گیری، ترجمه همزمان، تکنولوژی ساخت، نحوه اتصال و … اشاره کرد. اگر به دنبال خرید سیستم ارزان‌قیمت هستید، باید سراغ تجهیزات‌ ساده‌تر بروید. این تجهیزات با وجود امکانات و قابلیت‌ها کمتر، کارایی مناسبی هم دارند.

خرید تجهیزات کنفرانس ارزان از آواتدبیر

اگر قصد خرید سیستم کنفرانس ارزان را دارید، بهتر است با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن کنفرانس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران  – 05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 46 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =