مقالات

سیستم صوت کافی شاپ چیست + نکات کاربردی

سیستم صوت کافی شاپ چیست

سیستم صوت کافی شاپ چیست

فرض کنید برای قرار کاری یا عاشقانه به کافی شاپ می‌روید، اما موزیکی که از اسپیکرها پخش می‌شود، کیفیت لازم را ندارد. در این حالت احتمالا تمرکز لازم، برای صحبت‌کردن یا حتی فکر کردن را هم نخواهید داشت. این دقیقا توصیف مشتریانی است که مجبورند سیستم صوت بی‌کیفیت کافی شاپ شما را تحمل کنند! اگر قصد دارید با تهیه تجهیزات باکیفیت، سیستم صوت کافی شاپ خود را ارتقاء دهید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از سیستم صوت کافی شاپ باکیفیت

فضای کافی‌ شاپ باید دنج و آرام باشد. اگر سیستم صوتی کیفیت لازم را نداشته باشد، آرامش مدنظر برای مشتریان فراهم نخواهد شد. احتمالا در برخی کافه‌ها مشاهده کرده‌اید که موزیک در حال پخش، مدام قطع و وصل می‌شود و کیفیت لازم را ندارد. همین موضوع باعث سلب آرامش از مشتریان کافی شاپ می‌شود. به همین دلیل باید از سیستم صوتی باکیفیت و مناسب برای کافی شاپ استفاده کنید.

سیستم صوت کافی شاپ چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

قبل از راه‌اندازی سیستم صوتی برای کافی شاپ، بهتر است بدانید که چه نوع تجهیزاتی باید استفاده کنید و سیستم صوت کافی شاپ چیست، برای راه‌اندازی این سیستم‌های صوتی تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. در ادامه به بررسی این تجهیزات می‌پردازیم.

سیستم صوت کافی شاپ و تاثیر آن در جذب مشتری

منبع صدا

فرقی نمی‌کند سیستم صوتی برای کنفرانس، همایش، دی جی یا کافی شاپ باشد؛ وجود منبع صدا در هر حالت ضروری است. پخش موزیک باکیفیت و بدون نقص به یک منبع صدای مناسب نیاز دارد. البته منبع دستگاه عجیب و غریبی نیست! منبع صدا ممکن است لپ تاپ، دستگاه ضبط صدا یا سایر تجهیزات باشند.

اگر منبع بی‌کیفیت باشد، وجود آمپلی‌فایر و اسپیکر باکیفیت هم دردی دوا نخواهد کرد. اسپیکرها و آمپلی‌فایرها، فقط توانایی شفاف نگهداشتن سیگنال‌های صوتی را دارند. اگر سیگنال صوتی از منبع مشکل داشته باشد، کاری از دست این تجهیزات برنمی‌آید. به همین دلیل مهم‌ترین رکن سیستم صوت کافی شاپ، استافده از منبع مناسب و باکیفیت است.

میکسر صدا

تهیه منبع باکیفیت کار شما را به پایان نمی‌رساند. حالا باید به فکر تامین سخت‌افزارهایی برای افزایش کیفیت صوتی باشید. میکسر یکی از تجهیزات کارآمد در زمینه سیستم صوت کافی شاپ محسوب می‌شود. وجود میکسر صدا زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که شما از چند منبع استفاده می‌کنید. برای مثال ممکن است در کافی شاپ هم اجرای زنده داشته باشید و هم اجرا از منبع. در این حالت بهتر است برای هر کدام، یک میکسر جداگانه داشته باشید.

برای انتخاب نوع میکسر، باید به این نکته توجه داشته باشید که چه نوع موسیقی پخش خواهید کرد. در برخی اجراها دو نفر در یک آهنگ آواز می‌خوانند. در این حالت استفاده از میکسر کوچک‌تر با 3 کانال مناسب خواهد بود. برای اجراهای بزرگ‌تر به میکسرهای پیشرفته‌تر و حتی 10 کاناله احتیاج خواهید داشت.

میکروفون مناسب

استفاده از میکروفون باکیفیت در اجراهای زنده از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی دو نوع وجود دارد میکروفون سیمی و میکروفون بی‌سیم وجود دارد. از میکروفون‌های بی‌سیم زمانی استفاده می‌شود که خواننده نیاز به آزادی عمل زیادی دارد. در این حالت اگر از میکروفون سیمی استفاده کنید، مشکلات زیادی برای خواننده به وجود خواهد آمد. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که میکروفون‌های بی‌سیم به باتری برای شارژ نیاز دارند. به همین دلیل بهتر است یک میکروفون سیمی به عنوان زاپاس هم داشته باشید!

آمپلی فایر باکیفیت

میکسر مسئولیت تنظیم میزان فرکانس سیگنال صوتی الکتریکی را برعهده دارد و آمپلی‌فایر هم سیگنال را افزایش می‌دهد. در واقع آمپلی‌فایر سیگنال صوتی را با توجه به محیط افزایش می‌دهد. بدون وجود آمپلی‌فایر یا تقوقت‌کننده، صدای موسیقی کیفیت لازم را نخواهد داشت. برای خرید آمپلی‌فایر بهتر است با توجه به نیاز خود اقدام کنید. برای مثال برای کافی‌ شاپ‌های جمع‌وجور، استفاده از آمپلی‌فایر های 200 واتی توصیه می‌شود. طبیعی است که هرچقدر محیط بازرگ‌تر باشد به آمپلی‌فایر با وات بیشتری نیاز دارید.

اسپیکر یا بلندگو

همه تجهیزات سیستم صوت کافی شاپ که تا الان معرفی شدند، بدون وجود اسپیکر یا بلندگو دکوراتیو برای پخش بی‌اثر خواهند بود. اسپیکر باعث می‌شود صدای موسیقی نهایی به گوش شما برسد. بعد از تهیه میکسر، منبع و سایر تجهیزات، نوبت به اسپیکر می‌رسد. قبل از خرید بلندگو حتما به وزن و ابعاد آن توجه داشته باشید. معمولا بلندگوهای سنگین، استحکام و کیفیت بدنه مناسبی دارند. بلندگوهای سبک هنگام پخش موسیقی دچار لرزش و جابجایی می‌شوند.

تجهیزات مورد نیاز سیستم صوت کافی شاپ

 بلندگوها با توجه به فرکانس‌ و ابعاد خود به اندازه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. برخی بلندگوها روی سقف نصب می‌شوند که به بلندگو سقفی معروفند. این بلندگوها فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند. به این ترتیب با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید. اگر خرید بلندگوی باکیفیت نیاز به هزینه زیادی داشته باشد از انجام آن دریغ نکنید!

بررسی قیمت سیستم صوت کافی شاپ

قیمت تجهیزات صوتی مورد نیاز برای کافی شاپ با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این تجهیزات با توجه به برند، نوع سیم‌کشی، تعداد لوازم مورد نیاز، مساحت بنا و … قیمت‌های متنوعی دارند. به همین دلیل قبل از اقدام به انتخاب و خرید این تجهیزات، باید نیاز خود را تعیین کنید. برای خرید تجهیزات صوتی مناسب کافی شاپ، نیازی به صرف هزینه سنگین ندارید. کافیست تجهیزات را بر اساس کاربرد و نیاز خود خریداری کنید.

اجرای زنده در کافی شاپ

کلام پایانی

سیستم صوتی مناسب و باکیفیت در کافی شاپ، باعث افزایش آرامش مشتریان خواهد شد. سیستم صوت کافی شاپ از تجهیزات مختلفی، مثل میکروفون، میکسر، اسپیکر، آمپلی‌فایر و منبع صدا تشکیل شده است. وجود هر کدام از این تجهیزات برای افزایش کیفیت صدای موسیقی در کافی شاپ‌ها ضروری است. البته برای تهیه این تجهیزات باید نکاتی را هم رعایت کنید.

آواتدبیر ارائه‌ دهنده انواع تجهیزات صوتی باکیفیت کافی شاپ

اگر برای تهیه تجهیزات صوتی کافی شاپ خود نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور سیستم صوت کافی شاپ با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران | ۰۹۱۵۳۰۳۳۴۴۶ – ۰۵۱۹۱۰۹۰۸۶۵ دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 36 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 13 =