مقالات

انواع مانیتور سیستم کنفرانس کدامند؟

انواع مانیتور سیستم کنفرانس

تبادل اطلاعات و برقراری تعامل در سالن‌های کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی، امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات در سالن‌های کنفرانس فراهم شده است. با استفاده از انواع مانیتور سیستم کنفرانس، می‌توان تعامل موثرتری بین شرکت‌کنندگان در جلسه ایجاد کرد. در این مطلب به بررسی انواع مانیتور کنفرانس می‌پردازیم.

آنچه باید در مورد مانیتور سالن کنفرانس بدانید

برای نمایش داده‌ها و تصاویر مختلف از انواع مانیتور سیستم کنفرانس استفاده می‌شود. این مانیتورها نقش موثری در افزایش کیفیت کنفرانس ایفا می‌کنند. اگر مانیتور در سالن کنفرانس وجود نداشته باشد، ارتباط و تعامل موثری بین شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان شکل نمی‌گیرد.

با استفاده از مانیتور سالن کنفرانس، می‌توان انواع فایل، تصویر، ویدئو، آمار و … را برای شرکت‌کنندگان نمایش داد. از دیگر کاربردهای مانیتور کنفرانس، می‌توان به فراهم کردن امکان برگزاری ویدئو کنفرانس اشاره کرد. وجود مانیتور کنفرانس برای کنترل و مدیریت جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب و نصب مانیتور کنفرانس، باید نکاتی در نظر گرفته شوند.

نکات مهمی که باید در انتخاب انواع مانیتور سیستم کنفرانس مدنظر داشته باشید

انتخاب مانیتور کنفرانس و نصب آن در سالن، کار چندان ساده‌ای نیست. به همین دلیل قبل از انتخاب مانیتور، باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

ابعاد میز کنفرانس

در برخی سالن‌های کنفرانس، میز ریاست و کاربران جدا از هم هستند. در این حالت از مانیتورهای متفاوتی برای ریاست و کاربران استفاده می‌شود. ابعاد و شکل میز کنفرانس هم تاثیر مستقیمی در انتخاب نوع مانیتور دارند. ممکن است شکل میز کنفرانس به گونه‌ای باشد که برای هر چند کاربر یک مانیتور در نظر گرفته شود.

فضای سالن کنفرانس

فضا و ابعاد سالن تاثیر زیادی روی انتخاب انواع مانیتور سیستم کنفرانس دارند. طبیعتا برای سالن‌های کنفرانس بزرگ، باید از مانیتورهای بزرگ‌تری هم استفاده شود. همچنین در برخی سالن‌های کنفرانس بزرگ، ممکن است برای هر شرکت‌کننده مانیتور جداگانه‌ای در نظر گرفته شود. برای سالن‌های کوچک‌تر، معمولا از یک مانیتور با ابعاد بزرگ برای همه مخاطبان استفاده می‌شود.

انواع مانیتور سیستم کنفرانس

نوع کاربری مانیتور

نوع کاربری مانیتور ممکن است در سالن کنفرانس متفاوت باشد. همانطور که اشاره کردیم، تجهیزات و مانیتور مورد استفاده برای ریاست جلسه، ممکن است با کاربران عادی متفاوت باشد. به هر حال ریاست جلسه باید مدیریت و کنترل اوضاع را در اختیار بگیرد. مانیتور ریاست کنفرانس، باید تجهیزات بیشتری نسبت به مانیتورهای کاربران داشته باشد. این نکته را قبل از خرید انواع مانیتور سیستم کنفرانس در نظر داشته باشید.

تعداد شرکت‌کنندگان

تعداد حاضرین در جلسه، یکی از فاکتورهای مهمی است که هنگام انتخاب مانیتور کنفرانس باید در نظر داشته باشید. برخی جلسات ایجاب می‌کنند که برای هر کاربر، مانیتور جداگانه‌ای وجود داشته باشد. در این نوع جلسات باید حتما تعداد شرکت‌کنندگان را در نظر بگیرید.

انواع مانیتور سیستم کنفرانس

کیفیت صدای مانیتور

برای انتقال مفاهیم مورد نظر در کنفرانس، فقط کیفیت تصویر نیاز نیست. تصویر باید دارای صدای باکیفیتی هم باشد. قبل از انتخاب انواع مانیتور سیستم کنفرانس، حتما به کیفیت بلندگوهای داخلی آن توجه داشته باشید. البته در صورت مطلوب نبودن صدای مانیتور، می‌توان از اسپیکرهای جداگانه نیز استفاده کرد.

معرفی انواع مانیتور کنفرانس

قبل از انتخاب مانیتور کنفرانس، باید به نوع آن توجه داشته باشید. ممکن است مانیتور کنفرانس کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، اما برای سالن شما کارآمد نباشد. به همین دلیل باید از نوع مانیتور انتخاب اطمینان حاصل کنید. به طور کلی 3 دسته مانیتور کنفرانس وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

مانیتور کنفرانس ثابت

استفاده از این مانیتورها در کنفرانس‌های مختلف رواج زیادی دارد. مانیتورهای ثابت به استفاده از پایه‌های مخصوص روی میز فیکس می‌شوند. به این ترتیب امکان جابجایی و انتقال آنها وجود ندارد.

مانیتور کنفرانس لیفت (آسانسوری)

این نوع مانیتورها به صورت آسانسوری داخل میز جمع می‌شوند. به این ترتیب زمانی که به آنها نیاز دارید از میز خارج و در غیر این صورت داخل میز جمع خواهند شد. استفاده از این مانیتورها باعث می‌شود فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. این مانیتورها با استفاده از موتور محرک بالا و پائین می‌روند. مانیتور لیفت مشکل کمبود فضا را برای بسیاری از سالن‌ها برطرف می‌کند. از طرف دیگر مانیتور را از هرگونه ضربه، آسیب و … در امان نگه می‌دارد. از دیگر قابلیت‌های مانیتور لیفت، می‌توان به امکان تنظیم زاویه مانیتور، برخورداری از رابط HDMI، نصب آسان، مدیریت راحت و … اشاره کرد.

انواع مانیتور سیستم کنفرانس

مانیتور لپ تاپی

یکی دیگر از انواع مانیتور سیستم کنفرانس که شکل ظاهری آنها شبیه به لپ تاپ است. این مانیتورها دارای لولاهایی هستند که باز و بسته می‌شود. استفاده از این مانیتورها هم برای سالن‌های دارای محدودیت فضا مناسب‌تر است.

بررسی انواع نمایشگر سالن کنفرانس

برای نمایش داده‌ها در جلسات علاوه‌بر انواع مانیتور سیستم کنفرانس، می‌توان از نمایشگرهای دیگری هم استفاده کرد. این نمایشگرها عبارتند از:

  • نمایشگر LED: این نمایشگرها کیفیت بسیار مناسبی دارند. با وجود کارایی بالا، مصرف انرژی پائینی هم دارند. این نمایشگرها طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار بیننده قرار می‌دهند.
  • پروژکتور: استفاده از پروژکتور باعث می‌شود تا ابعاد تصویر بزرگ‌تری در اختیار داشته باشید. با این وجود کیفیت تصویر قابل قبولی ارائه نمی‌دهند.
  • نمایشگر 4k: یکی از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های موجود را در اختیار دارند. به همین دلیل از کیفیت تصویر بسیار بالایی بهره می‌برند.

کلام پایانی

برای انتخاب انواع مانیتور سیستم کنفرانس، باید نکاتی را در نظر داشته باشید. ازجمله این که ابعاد میز و سالن کنفرانس باید با مانیتور انتخاب هماهنگ باشد. به طور کلی 3 دسته مانیتور برای سالن کنفرانس وجود دارد که عبارتند از مانیتور لیفت، مانیتور لپ تاپی و مانیتور ثابت. هر کدام از این مانیتورها کارایی خاص خود را دارند.

خرید مانیتور کنفرانس از آواتدبیر

اگر قصد خرید انواع مانیتور سیستم کنفرانس برای برگزاری جلسات هستید با کارشناسان ما در آواتدبیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن کنفرانس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران | – 05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 100 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =