مقالات

انتخاب سیستم صوت سالن همایش

انتخاب سیستم صوت همایش

انتخاب سیستم صوت سالن همایش

برگزاری یک همایش فوق‌العاده و باکیفیت، تجهیزات مناسبی هم نیاز دارد. تجهیزات صوتی هم یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ارکان برگزاری همایش محسوب می‌شوند. برای انتخاب سیستم صوت سالن همایش، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. با توجه به این نکات ساده و کاربردی، می‌توانید کیفیت همایش خود را بالا ببرید. در این مطلب 5 نکته کلیدی در مورد انتخاب تجهیزات صوتی مناسب را بررسی می‌کنیم.

سیستم صوت سالن همایش

هر سیستمی که در سالن‌های همایش یا کنفرانس راه‌اندازی می‌شود، دارای تجهیزات زیادی است. سیستم صوتی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای برگزاری یک همایش باکیفیت، وجود سیستم صوتی مناسب ضروری است. این سیستم صوتی نیاز به استفاده از تجهیزات مناسب دارد. در ادامه این تجهیزات را معرفی می‌کنیم.

انتخاب سیستم صوت سالن همایش

انواع میکروفون

به جرات می‌توان گفت که انتخاب میکروفون مناسب، مهم‌ترین بخش راه‌اندازی سیستم صوتی همایش است. امروزه میکروفون‌های مختلف با کارکردهای متفاوتی در بازار وجود دارند. یکی از مشکلاتی که در اغلب میکروفون‌ها وجود دارد، نویز آنهاست. وجود نویز تا حد زیادی در میکروفون‌ها ضروری است. با این حال در انتخاب سیستم صوت سالن همایش، میکروفون با نویز پائین خریداری کنید. هرچقدر نویز پائین‌تر باشد، صدای سخنران با کیفیت بهتری به حاضرین می‌رسد. میکروفون‌ها انواع مختلفی از جمله دینامیک، خازنی، نواری و … دارند. همچنین بعضی میکروفون‌ها سیمی و برخی دیگر بی‌سیم هستند. بهتر است با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

انواع بلندگوها

یکی دیگر از اجزای مهم در انتخاب سیستم صوت سالن همایش است که انواع مختلفی دارد. بلندگو مرحله نهایی سیستم صوتی محسوب می‌شود. همه فرایندهایی که روی سیگنال‌های صوتی صورت می‌گیرد را می‌توان به عنوان خروجی در بلندگوها شنید. در واقع سیستم صوتی هر کیفیتی که داشته باشد در بلندگوها ظاهر می‌شود. اگر بلندگو کیفیت مناسبی نداشته باشد، سیستم صوتی خروجی مناسبی ندارد. کیفیت بلندگوها رابطه مستقیمی با کیفیت صدای خروجی دارد.

آمپلی فایرها

نقش آمپلی فایرها در سیستم صوتی، دریافت و تقویت سیگنال‌های صوتی است. در انتخاب سیستم صوت سالن همایش، باید از آمپلی فایر باکیفیت هم استفاده کنید. این دستگاه نقش مهمی در افزایش کیفیت صدا دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که برخی باندها دارای آمپلی فایر درونی هستند. به این ترتیب نیازی به نصب آمپلی فایر جداگانه نیست. اگر باند خریداری شده توسط شما آمپلی فایر داخلی نداشته باشد، باید آمپلی فایر مناسب انتخاب کنید.

پاور میکسر

این دستگاه وظیفه ترکیب و تحلیل صداهای مختلف را برعهده دارد. این صداها از ورودی‌های مختلف، مثل لپ تاپ، میکروفون، ویدئو کنفرانس و … به پاور میکسر می‌رسند. در این دستگاه پردازش‌های لازم انجام می‌شود و صدای خروجی مناسب به گوش شنوندگان می‌رسد. در انتخاب سیستم صوت سالن همایش، حتما پاور میکسر باکیفیت و مناسب خریداری کنید.

5 نکته مهمی که قبل از انتخاب سیستم صوت سالن همایش باید بدانید

انتخاب یک سیستم باکیفیت و مناسب برای سالن همایش، کار پیچیده و دشواری نیست. البته اگر به چند نکته ساده، اما مهم توجه داشته باشید. به دلیل اهمیت سیستم صوتی مناسب برای سالن همایش، بهتر است تمام توان خود را روی این موضوع به کار بگیرید. در ادامه به بررسی این 5 نکته مهم می‌پردازیم.

انتخاب سیستم صوت سالن همایش

1. کیفیت صدا

کیفیت همیشه حرف اول و آخر را می‌زند! اگر سیستم صوتی کیفیت مطلوب را نداشته باشد، کل همایش زیر سوال خواهد رفت. صدا ملموس‌ترین فاکتور در همایش‌ها محسوب می‌شود. کوچک‌ترین نقصی در سیستم صوتی، باعث برهم خوردن آرامش و نظم جلسه می‌شود. به همین دلیل تجهیزات صوتی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت را داشته باشند.

2. صرفه‌جویی در زمان

یکی از نکات مهم در طراحی و انتخاب سیستم صوت سالن همایش، دسترسی حاضرین در جلسه است. باید سیستم صوتی به گونه‌ای طراحی شود که همه حاضرین در سالن به میکروفون دسترسی داشته باشند. این موضوع باعث جلوگیری از هدر رفت زمان می‌شود.

3. وضوح و میزان صدا

در این که صدا باید کیفیت لازم را داشته باشد شکی وجود ندارد، اما موضوع میزان و وضوح صدا هم از اهمیت بالایی برخوردار است. میزان صدا باید به اندازه‌ای باشد که نه باعث سلب آسایش از حاضرین شود و نه آنقدر کم که شنیده نشود. صدا باید با وضوح مناسب و به صورت یکنواخت پخش شود. اگر این موضوع به هر دلیلی رعایت نشود، باعث نارضایتی میهمانان خواهد شد.

4. امکان تعامل اعضا

امروزه بیشتر فناوری‌های سیستم صوتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان تعامل دوطرفه بین سخنران و حضار را فراهم می‌کنند. برای مثال وقتی سخنران صحبت می‌کند و از شرکت‌کنندگان سوالی می‌پرسد، آنها هم باید امکان تعامل و شرکت در جلسه را داشته باشند. در غیر این صورت تعامل مثبت و دوطرفه شکل نخواهد گرفت.

5. ابعاد سالن همایش

یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب سیستم صوت تجهیز سالن همایش که اغلب نادیده گرفته می‌شود، توجه به ابعاد و اندازه سالن همایش است. ابعاد سالن همایش هر چقدر بیشتر باشد به اسپیکرها و میکروفون‌های بیشتری نیاز دارید. همچنین باید پاور میکسر و آمپلی فایر با توان‌های بیشتری تهیه کنید. به همین دلیل قبل از اقدام به خرید تجهیزات، حتما اندازه سالن همایش را مدنظر قرار دهید.

انتخاب سیستم صوت سالن همایش

کلام پایانی

انتخاب سیستم صوت سالن همایش، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برگزارکنندگان محسوب می‌شود. کیفیت سیستم صوتی، رابطه مستقیمی با کیفیت همایش دارد. به همین دلیل باید نهایت دقت را در انتخاب سیستم و تجهیزات مناسب داشته باشید. سیستم صوتی دارای تجهیزاتی، از قبیل آمپلی فایر، میکروفون، پاور میکسر و اسپیکر است. تمام این تجهیزات باید کیفیت لازم را داشته باشند تا صدای باکیفیتی به گوش مخاطبان برسد.

خرید تجهیزات صوتی باکیفیت در آواتدبیر

اگر در مورد انتخاب سیستم صوت سالن همایش، اطلاعات کافی ندارید با متخصصان ما در آواتدبیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  از متخصصان آوا تدبیر به منظور تجهیز سالن همایش با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۰۴۲۶ – ۰۹۱۲۸۴۵۳۱۵۶ دفتر تهران | – 05191690564 دفتر مشهد در تماس باشید.

(Visited 88 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =